Vilken helg!



En underbar helg på Sofiero är över, och jag har fått med mig så många fina minnen.
Här får ni några bilder från växthuset som jag fick inreda till mitt Blomsterverkstad (ett rejält flyttlass kan jag säga.. och nu ska allt flytta tillbaks hem igen..)


Det bästa med att vara på mässor och evenemang är alla möten - med gamla och nya blomstervänner!



En bild utifrån. Hann inte ta några bilder förran på kvällarna, det var så mycket härliga besökare mest hela tiden. Så kul att prata blomsterpyssel med alla likasinnade.


En del av växthuset var verkstaden där det fanns allehanda halvfärdiga alster så folk kunde se hur det går till och vad man behöver till att göra arrangemang.


En av helgens snackisar. Mina underbara bebispotatisar. Glömde sättpotatis i mitt växthus i våras och hittade dem när vi höll på att flytta saker till Sofiero förra veckan. Visst är de underbara!


Som ni vet - kransar är det bästa jag vet! Till vänster kan ni se galjarna från kemtvätten, före och efter. Det är bara nämligen superenkelt att böja en galne till ett hjärta, och sen bara att binda en krans av det. Till den här kransen har jag använt snöbär, fläder och buxbom.


Middagshörna i växthuset.



Och inget av detta hade jag kunnat göra utan min underbara Niklas! Tack älskling, du är bäst! Nu ska vi fortsätta med att flytta allt tillbaka.  Kram! Ha en skön måndag!