Kolonilott * Allotment lot


Jag kunde bara inte tro mina ögon när Ingrid sa att jag kunde få regera över hennes fantastiska kolonilott i sommar. Fattar ni?! Denna underbara pärla - och hur mysigt och vackert och flowigt kommer inte detta bli. 

Stugan är pyttehärligt liten, men väldigt användbar o praktisk. När jag var liten hade vi en kolonilott i Helsingfors - och där bodde vi hela somrarna. Det är ngt speciellt med dessa små oaser mitt i stan. Måste varna redan nu att jag kommer att bomba er med foton - för det finns flera fantastiska små stugor i grannskapet. 

Så. Nu gäller bara en sak. Ni håller väl med - vi vill ha vår. Nu!
Minna :)

******

I didn't quite believe that I heard right when Ingrid said that she wanted me to take care of her allotment lot this summer. This fantastic place - it will bring along so many wonderful days, beauty and flow moments, that I'm overwhelmed.

I have to warn you already. The neighbor allotments are as cute - tons of pics will be appearing on the blog during this spring and summer.

So, don't you agree, we want spring. Now!
Minna :)