Att driva webbutik...

Lovely Home and Garden
Jag heter Pia och min företagsdröm började gro för 4år sen för att sen se ljuset i början på 2008.


Efter en längre tids sjukdom och besvärligheter så beslöt jag mig för att starta ett eget företag.

Det var egentligen aldrig någon tvekan om vad jag skulle syssla med när jag väl hade bestämt mig! Att inreda och pyssla både inne och ute, med mysiga gamla prylar eller nya i lantlig stil, är det bästa jag vet och jag älskar blommor och trädgård. Jag hade tidigare arbetat med bland annat administration, postorder och jag hade kundvana och ville gärna prova på att kombinera det med mina intressen.

Så jag startade webbutiken LovelyHome&Garden med inredning för hem och trädgård. Jag driver företaget hemifrån och har ingen egentlig fysisk butik men jag håller också homepartyn hemma hos kunder och är ute på trädgårdsdagar med mina varor. För de som vill det så går det också bra att komma hem till mig, om man antingen vill titta närmare på något som man vill köpa eller att själv hämta sina varor, enligt överenskommelse innan så att jag säkert är på plats. För när jag har möjlighet till det så är jag ibland också ute på en del homestaginguppdrag och hjälper kunder som t ex ska flytta.


Det är ingen dans på rosor alla gånger att vara ensamföretagare men det ger så fantastiskt mycket att få syssla med det man älskar och att få möta alla mysiga kunder som är likasinnade. Så om den kontakten sen sker på telefon, e-mail eller i verkligheten så är det ändå det som är behållningen!!

Vi ses i butiken.

Glada hälsningar,
Pia

**************************************************************

Det var alltså Pia som berättade om sin väg till eget! Andra inlägg om modiga företagare kan du läsa här.

Above Pia tells about her path to owner of a web shop Lovely Home and Garden

Good day to everyone from nurse Minna (2 of 5 are down in my family)