Presenterar Blåvinge Blommor och inredning

Idag har jag äran att presentera Marie som driver Blåvinge Blommor och inredning... mångas dröm. Bor ni i närheten, don't miss!





Jag har alltid älskat blommor och små mysiga butiker med personlig stil. Efter många år i reklambranschen vågade jag till slut ta steget och utbilda mig till florist. Så rätt det kändes!
När jag arbetat några år så funderade jag alltmer på hur det skulle vara att starta en egen butik. I april 2010 kunde jag slå upp portarna till min egen blomsterbutik i ett helt nytt område, Hornsbergs Strand på Kungsholmen. Jag har som ambition att min butik skall vara just en sån där mysig butik som jag själv älskar att gå runt i.
  
Jag säljer blommor och inredningsartiklar men även lite möbler. Jag gillar att måla om gamla möbler "shabby chic" så hos Blåvinge kan du hitta något unikt! På kvällstid anordnas blomsterkurser för den blomsterintresserade. Ibland har vi någon lokal konstnär som ställer ut tavlor eller dylikt i vår butik. I höstas hade vi vår första vernissage.
Att starta eget är tufft. Att få tid till både familj, hus och firma är en utmaning. En sak är dock säker, jag stortrivs och att starta Blåvinge är det bästa jag gjort! 
Hälsningar, Marie